Znacie zapewne takie grono osób, które jeszcze w mieszkaniu sporządza listę
zakupów. Jednak bardzo często okazuje się, że nie jest to pełny wykaz. Zresztą z doświadczenia znamy takie sytuacje, kiedy wkładamy do wózka dany produkt tylko dlatego, że dostrzegliśmy go na regale. Jeszcze dobitniejszym exemplum bywa sytuacja, w której kupujemy naleśniki, bo aromat ulatniający się w trakcie ich smażenia rozprzestrzenia się po całej okolicy. Z tej też przyczyny właściciele sklepów (najnowszy artykuł) spożywczych zaopatrują się w
lady chłodnicze. Teraz konsumenci mogą z łatwością oglądać poukładane tam towary, czyli np. sery bądź szynki. I w taki sposób lady chłodnicze nie tylko służą do celów magazynowych, ale także tych marketingowych. Oczywiście omówiony przykład nie tyczy się tylko wymienionego miasta.
Poznań jest jak każda inna mieścina i tutaj, jak i wszędzie, kupującymi rządzą te same psychologiczne reguły. Jedną z drobnych odmienności może być fakt, że im większe miasto, tym prościej popaść w zakupowy szał i kupić więcej produktów niż trzeba.