Komfort w pracy – na co patrzeć

Różne analizy ekonomistów wskazują, że krajowi przedsiębiorcy nie inwestują w swoich podwładnych. Można to odnotować wyraźnie w płacach – w innych krajach, nawet tych tak samo zamożnych co Polska, są one o wiele wyższe i utrzymuje się tendencja wzrostowa.

fotel

Autor: Matt
Źródło: http://www.flickr.com

A trzeba pamiętać, że wszelkie wydatki przeznaczone na polepszanie warunków w pracy mogą dać wielkie wpływy w przyszłości. To jasne, że uczciwie wynagradzany i pracujący w dobrej atmosferze podwładny cechuje się lepszą wydajnością, niż przemęczony i biedny człowiek.

Kluczowym elementem jest temperatura środowiska pracy. O ile w firmie jest zbyt zimno, kadrowicze nie będą fokusować się na swoich zadaniach. Jeżeli temperatura jest za wysoka, motywacja także spadnie. Rozsądnie jest wydać środki na porządny system klimatyzacyjny. Duże znaczenie wykazuje też aromat – w pokoju, w którym czuć zapach kwiatów, pracuje się fantastycznie. Komfort w miejscu pracy to nie tylko przyjazne otoczenie, lecz również porządne meble biurowe (zobacz lampki na biurko klasyczne) (np. Surfland). Jeśli chcesz, by twoi kadrowicze nie cierpieli na bolące krzyże i spięte karki, zamów meble, które zostały zaprojektowane wg wskazań fachowców od ergonomii. Najistotniejszym elementem wydają się odpowiednio wyprofilowane krzesła komputerowe z Surflandu.

Należy jeszcze nadmienić o pewnym nierzadko bagatelizowanym elemencie – o sprzęcie komputerowym. Ślamazarne sprzęty i często zawieszające się systemy operacyjne to męczarnia dla pracowników. Warto przeznaczyć trochę więcej gotówki i zamówić komputery wysokiej klasy. Nie musi to być ogromny wydatek. Zamiast popularnych systemów operacyjnych można zainstalować darmowe edycje Linuksa, które cechują się wyjątkową stabilnością i łatwością eksploatacji. Dobrze jest również opłacać porządnych specjalistów od infrastruktury IT, którzy będą dbali, by sprzęty w przedsiębiorstwie działały stabilnie i nie były źródłem nerwów dla zatrudnionych.

Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , , ,