Obsługiwanie klientów – ta w pełni „na żywo” a także przeprowadzana przez telefon

Obsługiwanie ludzi jest to czynność, która istnieje tak naprawdę od zawsze. Z biegiem lat obsługa klienta bardzo się po zmieniała i teraz przede wszystkim każdy pracownik, który zajmuje się tego typu zadaniem, jest zmuszony przestrzegać wielu elementów, by zachęcić, a nie zniechęcić potencjalnego kupca, czy tez nawet i już stałego klienta.

obsługa

Autor: U.S. Naval Forces Central Command/U.S. Fifth Fleet
Źródło: http://www.flickr.com

Jednak jak bardzo dobrze wiemy, pracownicy bywają bardzo różni, tak jak również i klienci i każdy spośród nas posiada całkowicie inne doświadczenia.

Jeśli ten temat Cię zainteresował, to odsyłam do strony (https://www.assystem.com.pl/), gdyż znajdziesz tam jeszcze więcej danych, które z pewnością Cię zainteresują.

Dziś napiszemy trochę o obsłudze klientów, która jest przeprowadzana w sposób bezpośredni (czyli twarzą w twarz) a także przez telefon (czyli przez tak zwany „Call Center”).

licznik wody

Autor: blu-news.org
Źródło: http://www.flickr.com
Rozpocznijmy może od naszego Call Center – jest to tak naprawdę obsługa klientów za pomocą telefonu. Bardzo często posiadamy z nią w obecnych czasach styczność, chociażby wtedy, gdy dzwonią do nas z banków, oferując przeróżne usługi, czy z naszej własnej sieci komórkowej w tej samej sprawie. Zaraz po takiej rozmowie albo nawet już w czasie jej trwania, mamy ogólnikową opinię na temat rozmówcy. Wielu z nich zamiast zachęcać nas – zniechęcają. Z jakiego powodu? Odpowiedź jest zwykle jedna i ta sama – są oni nazbyt natarczywi.

Wiedz, że masz możliwość znaleźć dane na omawiany temat, zatem kliknij w odsyłacz i przeczytaj tu (https://belbazaar.pl/46-meble-debowe-lisboa) wiadomości, które będą Ci potrzebne.

Należy pamiętać, iż obsługiwanie klienta poprzez siec telefoniczną – namawianie go na skorzystanie z ofert danej firmy – jest pracą dzwoniącej osoby. Im więcej namówią oni osób na konkretną ofertę, tym więcej mają z tego korzyści. Stąd pojawia się natarczywość, choć nie wszyscy pracownicy Call Center powodują w nas od pierwszej chwili niechęć. Zależy to od człowieka.

Jeśli chodzi zaś o obsługę „na żywo”, no to pracownicy bywają zobowiązani do paru rzeczy, gdy ukaże się klient. Jest to powiedzenie „dzień dobry” oraz uśmiech. Pierwsze wrażenie bywa niewiarygodnie ważne, a nikt z nas nie pragnie zakupywać od kogoś, kto jest nie miły.